Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Cecilia van Toor - 12 augusti 2012 11:39

Imorgon börjar vi jobba igen efter två veckors semester, så det är tillbaka till vardagen som gäller. Vi har ju iaf en resa i oktober som väntar på oss, vi ska nämligen till New York!!! Jag har aldrig varit där tidigare och tar gärna emot tips på restauranger, områden, sevärdheter etc.

Jag lovade ju att jag skulle återkomma med receptet på min svägerska Jills goda förrätt som vi åt under semestern, så här kommer den:

 

Jag har inga exakta proportioner, men detta är vad en portion innehåller:


en bit chevré

en bit baguette eller formfranska

valnötter

päronbitar

skivade jordgubbar

nektarinbitar

ruccola

coctailtomater

balsamico creme

honung

smör


Sätt ugnen på 200 grader. Lägg lite chevré på brödet, ringla över rikligt med honung och sätt in i ugnen ca. 10 minuter eller tills osten smält något. Smält smör i en stekpanna och tillsätt lite honung, lägg i valnötterna och rör runt, så att de blir varma och kanderade. När valnötterna är färdiga, lägg i några päronbitar och kandera i samma panna.

Lägg sedan skivade tomater, ruccola, jordgubbar, nektariner och päronbitar på ett fat. Lägg på den varma chevretoasten. Lägg på några kanderade valnötter och ringla över lite balsamico. Servera direkt.



Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards