Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Cecilia van Toor - 28 juni 2012 21:08

Vad ska ni hitta på ihelgen? Jag ska träffa min fina kompis Erica imorgon efter jobbet, vi ska hänga på Lilla torg i Malmö och dricka vin och snacka massa skit. Vi har inte setts på jättelänge så det ska bli så kul :) Sen på lördag blir det drinkfest med fina vänner. Så det blir en tuff helg ;)

Jag måste bara dela med mig av ett recept på köttfärsfylld omelett. Den är så himla god, ni måste prova! Jag har inspirerats av Victoria på Matplatsen. Köttfärsfyllningen går ju såklart att använda till annat också :)

   



500 g nötfärs

1 gul lök

1 pkt bacon

4 dl crčme fraiche med smak

salt och peppar


per omelett:

2 ägg

2 msk vispgrädde

salt och peppar

några skivor ost


Fräs lök och bacon. Fräs färsen. Krydda med salt och peppar. Blanda i créme fraichen.


Blanda ägg, vispgrädde, salt och peppar. Stek i lite smör tills den stelnar. Lägg några skivor ost på omeletten. Lägg lite köttfärs på ena halvan och vik ihop. Servera med sallad. 



Färs · ägg
Av Cecilia van Toor - 28 juni 2012 09:59

Igår var jag hos en trevlig arbetskollega på Mary K hudvårdsparty. Jag köpte lite olika produkter, de var rätt dyra men de kändes bra. Har någon erfarenhet av deras produkter?



Värdinnan hade fixat jättegod pastasallad med salladsnötter:

     





Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards