Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Cecilia van Toor - 21 juni 2012 21:27

Jag fick tips av min arbetskollega Ann-Charlotte om den här goda halloumisalladen som vi ätit idag, Den måste ni bara prova, supergod och fräsch till grillat. Vi åt den tillsammans med starka korvar.


 

 

Dessa korvar åt vi till. Jag blev inspirerad att göra egna starka korvar snart. Gjorde egen julkorv i julas och det blev rätt så lyckat!


Halloumisallad:

halloumi

ruccula

paprika

jordgubbar

valnötter

olivolja

flingsalt


Stek halloumi. Skölj sallad, hacka paprika och dela jordgubbar i skivor. Lägg allt i en skål och blanda med valnötter, olivolja och flingsalt. 


Av Cecilia van Toor - 21 juni 2012 08:30

Igår träffade jag mina fina vänner Helena och Louise. Vi grillade lax i foliepaket, drack gott vin och hade trevligt :)


 

Vackra Helena i ny frisyr med lilla söta Maja


Fina Louise med Maja


 

God och enkel sås. Fet crème fraiche, hackad gräslök och rödlök, salt och citronpeppar.


 

Vi grillade även sparris och hade rädisor i sallad med fetaost


    

Laxen före och efter grillning. För en portion: Lägg en laxfilé på en bit folie, salta och peppra runt om. Hacka purjolök och strö över laxen. Lägg även på några tunna skivor vitlök. Lägg på några smörklickar och lägg i ett par citronklyftor. Vik ihop foliepaketet och lägg på grillen tills laxen är genomstekt.


 

Till laxen drack vi detta vin som en läsare tipsat om. Det var verkligen gott! Smakar mycket vanilj men är ändå inte sött. Ni måste prova! Bonterra Chardonnay, 135 kr på systembolaget. När jag söker på systemets hemsida visar den bara årgång 2009 (16632), detta var ju 2010. 


Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards